Handelsbetingelser

1. GENERELLE OPLYSNINGER

Feiber A/S
Avedøreholmen 46
2650 Hvidovre
CVR nr.: 31755239
Telefon: 50 44 20 02
E-mail: info@feiber.dk

2. PRISER

Hos Feiber A/S tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.

3. BETALING

Feiber A/S modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

4. LEVERING

Feiber A/S tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 14 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 69 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer bliver sendt med PostNord.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

5. NÅR DU KØBER PÅ EN FORHANDLERKONTO

Har du handlet med en forhandler konto gælder Feiber handelsbetingelser IKKE. Feiber formidler blot orderen til din valgte forhandler og du handler derfor ikke direkte med feiber.dk 

Dette betyder i praksis at du kan bruge de fordele du allerede har forhandlet dig, men det betyder samtidigt at du handler på de vilkår du har aftalt med din forhandler (forespørg evt din forhandler om deres salgs og leveringsbetingelser). 

Du bør fx. være opmærksom på følgende:

1) Når du har lagt en ordre så kontakter vi din valgte forhandler som bekræfter din konto

2) Når din konto er bekræftet  gennemføres ordren via din forhandler – dog sendes varerne direkte fra vores lager til dig

3) Du bliver faktureret som du plejer direkte via din valgte forhandler 

4) Du kan IKKE ombytte eller returnere direkte til feiber.dk – men er underlagt de vilkår du har hos din forhandler (kan du ikke huske dine vilkår så tag fat i din forhandler, og få dem bekræftet) 

5) Varerne bliver sendt direkte til dig fra Feiber til din valgte leverings adresse – men køb, betaling og salgs og leveringsbetingelser, er dem du har aftalt med den valgte forhandler 

6) Ringer til din rådgiver hos den pågældende forhandler (fx. Stark rådgiver) 

6. REKLAMATIONSRET

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Feiber A/S vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Feiber A/S
Industrivej 59, 
4683 Rønnede
Danmark

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

7. REFUSION

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

8. RETURRET

Der gives 20 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde, når du anvender den forudbetalte returlabel modregnes 40 ,- DKK i refunderingsbeløbet. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 20 dage efter modtagelsen og fra fortrydelsen skal du senest 20 dage efter returnere forsendelsen. Ønsker du at sende varen retur til os, benytter du den forudbetalte returlabel og sender din pakke til: 

Feiber A/S
Att. Returnering af varer
Industrivej 59
4683 Rønnede

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

9. RETURNERING

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 20 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug. 

10. TILBAGEBETALING

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

11. KLAGEMULIGHEDER

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@feiber.dk

kort logoer

Få 10% på din første ordre

Tilmeld dig nyhedsbrevet så modtager du velkomstrabatten direkte i din indbakke. Vi sender kun relevante nyheder. Med andre ord, vi fylder ikke din indbakke.